Patti Smith är en Rimbaud med Marshall-förstärkare.

Min älskling har vunnit Polarpriset.

Polarpriset är ett pris där man tycker att personen har påverkat musiken eller musikvärden så pass mycket . Priset delas ut i Stockhols konserthus. Då hade jag velat vara Carl XVI Gustaf, att få skaka hand med henne.


Motiveringen till Patti Smiths pris lyder:

”Genom att ägna sitt liv åt konst i alla former har Patti Smith visat hur mycket rock'n'roll det finns i poesin och hur mycket poesi det finns i rock'n'roll. Patti Smith är en Rimbaud med Marshall-förstärkare. Hon har ändrat sättet en hel generation ser ut, tänker och drömmer. Med hennes unika artistsjäl bevisar Patti Smith gång på gång att folket har makten”. /Aftonblandets hemsida idag.

//

Kommentarer
Postat av: MaryOx

Ja hon är en fantastisk kvinna, poet och artist, love her <3!! Så hon kommer till Oslo? Det visste jag inte, vore helt underbart att se!! Har missat henne när hon var i Sverige. Vet du när/var?

2011-05-03 @ 16:25:57
URL: http://maryox.blogg.se/
Postat av: MaryOx

Och justja, angående skolan! Jag har inte gått där, men jag och killen kommer flytta till Cypern i höst. Så då kommer jag besöka den och ska kolla in om det finns någon helgkurs att gå eller så. Ser så väldigt mysigt ut ja! :)

2011-05-03 @ 16:31:42
URL: http://maryox.blogg.se/
Postat av: Mary Ox

Oh tack, ska kolla upp festivalen!!

Tishorna ska jag hämta på fredag från tryckeriet, så jag kan hojta till här i din blogg när de finns redo att köpa :)



Jag ska till Cypern för en veckas semester nu i maj! Då lär jag svänga förbi den där skolan, så kan jag skriva lite om hur det verkar :)

2011-05-03 @ 20:42:18
URL: http://maryox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0