Gerlesborgsskolan

Jag tänkte jag skulle introducera eller presentera för er som inte vet vad Gerlesborgsskolan är för skola.
Gerlesborgsskolan ligger som det låter i Gerlesborg i Bohuslän. Ca 12.3 mil norr om Göteborg. Det finns samma skola i Stockholm också, men vad jag har hört så är Gerlesborg mycket bättre! Vilket jag också tror!
Skola är en tvåårig konstskola där man får sysselsätta sig med vad man vill inom konstens alla riktningar. Olja,akryl,gouache,tusch,kol och mycket mycket mer.
Alla elever får varsin ateljé, vilket är väldigt ovanligt i konstskolor. Att få så mycket utrymme det vill säga.
Storleken kan variera ganska mycket, beroende på om man är etta eller tvåa.
Restaurangen är till för alla som vill äta, elever och utomstående.
Maten är väldigt god! Lätt den bästa restaurangen jag varit på. Det serveras alltid vegetarisk mat och världens godaste bröd till! Priset är bra för oss som går på skolan. Vi får rabatt och äter för 55:-/måltid. Men självklart får man ta med matlådor och värma i mikrovågsugnen.
De första veckorna på Gerlesborgskolan för ettorna är mest introduktioner, te.x färglära, modellering, materialkännedom och kroki. Väldigt kul och lärorikt!
Varje onsdag är det föreläsning då en konstnär kommer och pratar om vad han/hon gör. Man behöver inte komma och titta på det. men jag tycker att det är så inspirerande så jag går på varje föreläsning.
Skolan arrangerar konserter ibland. Vilket jag tycker mycket om. Den första konserten var Jazzkväll! Givetvis gick jag på det. Vem gör inte det? Jag älskar kontrabasar så ni får tyvärr bara se den i bild.
Jag tycker att skolan är underbar! Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan, men det är typ som om det är en dröm alltihop. Det är sjukt läskigt ibland, men sen när man inser att det är verklighet är det alldeles alldeles underbart! Alla som jobbar på skolan är sjukt  kunniga inom sina områden!
Men det jag gillar mest när det gäller skolan är att alla valmöjligheter finns. Inget är omöjligt!
Har Ni frågor om skolan får ni mer än gärna maila mig om ni känner för det!
Mail:[email protected]
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0