Steve Bishop-parafras

En tråkig skoluppgift vi har är att välja ut ett eller flera verk i London som man tyckte om, skriva om de och skissa upp verket.
Jag valde ett verk som jag tyckte var värdelöst...
Det kändes som att konstnären bara hade kastat ihop nått på bara fyra sekunder och sedan kallat det konst. Inte så genomtänkt. Men jag måste säga att ju mer jag tittar på den ju mer gillar jag den. Konstigt nog!
Steve Bishop,
It’s Hard To Make A Stand,
2009, Fur Coat,
polyurethane, plythene,
mirrored acrylic,
wood.
Courtesy of the
Saatchi Gallery,
London.

Jag gjorde en parafras på detta verk:
fotograf:Julia A.B.

Några av dessa ska ställas ut i matsalen. Men jag tänkte att Ni skulle få rösta på vilka ni tycker ska vara med! Nu har ni chansen!! RÖSTA!

//

Kommentarer
Postat av: Emelie

Bild två var bäst. Inget snack om saken! Klockren parafras!

2010-12-07 @ 19:15:49
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Veronica

Så det var därför du sprang omkring i bara trosor och päls i halla! ;P

2010-12-08 @ 20:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0