Ett stumt musikskrin

Idag var jag och några klasskompisar i Munkedal på en Antik och loppis affär.
Det var hur mycket som helt överallt! Om man plockade upp och tittade på någonting så visste man inte vart man skulle lägga tillbaks den igen för det var smockfullt! Men det var värt att röja bland alla tidningar,tennfigurer,leksaker och LP-skivpor.
Jag fyndade tenn-saker konstigt nog. Bara tenn. Bl.a tårtkniv, två skrin och en gammal plånbok...
Jag hann dock bara ta kort på ett av skrinen för sen dog min kamera. Men det kommer snart ett nytt inlägg med de andra fynden!

Men jag kan avslöja att skrinen har rött siden som dekoration när man öppnar dem! Mums!

Så nöjd!
Det är jätte kul att gå omkring i sådana affärer, för varje grej berättade sin historia. Alla möjliga olika personers

saker samlade på ett ställe.

Men detta skrin har flera berättelser. Både ägarnas berättelser och skrinets tryck berättar också någonting för oss.

 

//


Kommentarer
Postat av: Emelie

Cool :D :O

2010-11-15 @ 19:39:09
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0